Az átmenet a sötét és világos határán tünékeny érzet, amely állandó, halvány jelenlétével szinte észrevétlen, mégis markáns módon formálja mindennapjainkat, életünket – vallja Kalas Zsuzsa (képünkön), a Klauzál Házban augusztus 31-én nyílt kiállítás műveinek alkotója.
– Festőművészként dolgozom, témám és eszközöm a mindent átszövő szín, amelyben élünk, létezünk, és amelynek sikeres megfogalmazásával közelebb kerülhetünk a valóság megértéséhez. Festményeim foltokból összetevődött történetek, amelyek egy koncepció mentén épülnek egységgé – fogalmazta meg ars poeticáját a művész, aki kiállításának a Szürkület címet adta.
– A színgazdag, rendkívül elmélyült, fényszínű látványegyüttes, mely ezeket a munkákat, különösen a nagyméretű képeket jellemzi, a legjobb magyar és európai festészeti hagyományokat idézi fel bennünk. Kalas Zsuzsa festményei a klasszikus módszer, aláfestés, sok lazúrral felhordott festék segítségével érik el a mindig friss, a mély tónusok mögött is felbukkanó, színek erejét is megőrző, elementáris festői hatást. Festményein végigkövethető a festői folyamat, érzékelhető a réteges festés szépsége, a lazúrok egymásra hatása. Képei, a most bemutatott munkák, az utóbbi évek termései különös kísérletről szólnak, a naplemente utáni szürkületben megjelenő színek felsorakoztatása a vásznon – mondta megnyitóbeszédében Sinkó István, a Magyar Festők Társaságának elnöke, kiemelve a művész komoly színkísérletét, amely a szabad vásznakon és a közel ötven, kisméretű darabból álló akvarellsorozatban is megjelenik.
A kiállítás megnyitóján Győrffy Gergely hegedűművész adott elő két Fritz Kreisler-szerzeményt.
Kalas Zsuzsa festményeit október 5-ig tekinthetik meg az érdeklődők a Vén Emil Galériában.
Tamás Angéla