Serfőző Lászlót mindenki ismeri a Szomszédok piacán

„Ne csak nekünk menjen jól, hanem a többi kereskedőnek is”

Az Év vállalkozója volt, az önkormányzat stratégiai partnere lett, és régóta a Szomszédok piaca szíve, lelke. Serfőző Lászlót szinte mindenki ismeri a kerületben, de a piacon biztosan, ahol immár két évtizede a házias hústermékek közkedvelt forgalmazója. Húsboltjai igen népszerűek, nem véletlenül, a minőség és a bő választék nála elsődleges szempont.

Serfőző László története a húsiparban több mint negyedszázadot ölel át. Ifjan, egy országos verseny győzteseként lett a szakma kiváló tanulója, majd húsbolti eladó és vezető. Budafokon már két évtizede ismerik a piacra járók.

– Fiatalon lettem üzletvezető a régi piac egyetlen húsboltjában, ahonnan különféle kreált vádak alapján kitettek – emlékezik a kezdetekre Serfőző László. – Nem messze tőle nyitottam egy kis üzletet, ami igen jól ment. Még egy év sem telt el, visszahívott a volt főnököm, aki belátta, hogy a kirúgásom tévedés volt.

– Milyen különbséget lát a régi és a mostani piac között?
– Természetesen sajátos hangulata volt a réginek, de a körülmények nem hasonlíthatók össze a Szomszédok piacával. Ott, ha esett az eső, beáztunk, úgy lapátoltuk ki a vizet az üzletből. A vevők botladoztak a standok között a hepehupás talajon. Volt egy törzsvásárló körünk, de a rossz feltételek sokakat elriasztottak. Nos, azok, akik korábban nem merészkedtek be hozzánk, most vevőink lettek az új piacon.

– Az őstermelők mennyire jelentenek konkurenciát a két húsboltjának?
– Semennyire, hiszen mi a húskészítmények teljes repertoárját forgalmazzuk, míg ők jóval kisebb választékkal jelennek meg a standjukon. Szerintem még vevőt is hoznak nekünk, mert akik náluk vásárolnak, egy füst alatt hozzánk is benéznek. Mindenki jól jár, színesítik a piacot.

– Ön is igyekszik színesíteni különféle akciókkal, szervezésekkel, szinte a piac lelke…
– Mindig is szívesen szerveztem, beszélgettem az árusokkal, vevőkkel, és tevékenykedtem a közösségért. Azt szeretem, ha körülöttem jó a hangulat. A kreativitás is nagyon fontos, hogy a vevőink minél jobban érezzék magukat és elégedetten menjenek ki üzleteinkből. Az akcióink egyre sikeresebbek, és egyre többen csatlakoznak hozzánk. A rábeszélések, meggyőzések meghozták a sikert a vásárlók legnagyobb örömére, de nagyon jó visszajelzéseket kapunk a kereskedő kollégáktól is. A heti akcióink nagyon népszerűek, mindig más terméket adunk olcsóbban. Minden hónap utolsó csütörtökén szintén mérsékeljük az árakat. Sokan „vadásznak” az akcióinkra, ami azt bizonyítja, hogy nemcsak nekik, hanem nekünk is megéri, mert ilyenkor nő a forgalmunk. Törzsvásárlói kártyát is bevezettünk már nyolc éve.

– Mi a specialitásuk?
– Tavaly húsvét óta például a kerület kolbásza, ami igen ízletes, házias, szívesen viszik. Ennek egyébként karitatív része is van, hiszen szerződésben állunk a Magyar Élelmiszerbankkal, amelynek minden eladott pár kolbász után kétszáz forintot utalunk át, egy év alatt csaknem egymillió forintot adtunk. Cserébe más árucikkekkel segítik a kerületi rászorulókat.

– A Serfőző és Társa Kft. másfél éve az önkormányzat stratégiai partnere…
– Örömmel kötöttem meg a szerződést 2017-ben, a kapcsolat azóta is jól működik. Rendszeresen részt veszünk önkormányzati rendezvényeken, találkozunk a kerület vezetőivel, kölcsönösen segítjük egymást, amiben lehet. Ezenkívül több óvodát, iskolát is támogatunk tombolaajándékokkal. Ezt én szívügyemnek tekintem, annak ellenére, hogy nem a kerületben lakom, de időm nagy részét itt töltöm és budafokinak érzem magam. Ahol szükség van rá, szívesen segítünk, ez az ars poeticánk egyik eleme, a másik pedig, hogy ne csak nekünk menjen jól, hanem a többi kereskedőnek is…

– Hányan dolgoznak a cégnél?
– Huszonketten, többnyire budafokiak.

Temesi László