Pezsgő élet a pincékben

Kreatív szervezők gondoskodnak a kerületünkbe érkező ínyencek szórakozásáról

Decemberi adventi programsorozatával zárta idei szezonját a Budafoki Pincejárat. Az elmúlt egy év eredményeiről, sikereiről kérdeztük az egyre népszerűbb projekt két fő szervezőjét: Deutsch Anitát és Salamon Juditot.

 

– Egy program sikerességét az mutatja a legjobban, hogy hányan kíváncsiak rá. Az elmúlt években láthatóan egyre többen látogatnak el a budafoki pincékbe. Mik az idei statisztikai adatok?

 

Deutsch Anita: – Nagyon boldogok vagyunk, mert a kerületi pincészetek visszajelzése alapján a látogatók száma idén minimum megduplázódott. Emellett fontos mutató számunkra a közösségi felületeken tapasztalt aktivitás ugrásszerű emelkedése is. A Budafoki Pezsgő- és Borfesztivál és a Budafoki Pincejárat Facebook-oldala követőinek száma együtt eléri a közel 10 ezer főt. Az egyes eseményekre beérkező visszajelzések száma pedig exponenciálisan emelkedett, ami számunkra azt az üzenetet hordozza, hogy mind a helybeliek, mind a kerületbe látogató vendégek igénylik a minőségi, kóstolókkal egybekötött kulturális élményeket, a megszokottól eltérő, különleges helyszíneket.

 

– Milyen eszközökkel sikerült elérni ezeket az eredményeket?

 

Salamon Judit: – Bornegyed turisztikai információs és irányjelző táblákat helyeztünk el a kerület több pontján a pincészetek és vendéglátóhelyek megjelölésével, ami mind a helyi lakosoknak, mind a turistáknak nagy segítség az eligazodásban. A tavalyi tapasztalatokat figyelembe véve idén már sokkal hatékonyabb marketing és PR-kampányt tudtunk folytatni: rádióreklám, járműreklám, intenzív közösségimédia-jelenlét, folyamatos megjelenés a kerületi médiumokban, töretlenül fejlődő Bornegyed-applikáció, megjelenés a guide.me alkalmazáson, országos médiumokban és blogokon tapasztalható rendszeres megjelenés. Emellett a Budapest Bornegyede koncepciót nagy látogatószámú eseményeken, például a Múzeumok Éjszakáján, a Budafoki Pezsgő- és Borfesztiválon, a YouInHerit ötletpályázat keretében és egyéb konferenciákon rendszeresen bemutatjuk és véleményeztetjük, mivel több szem mindig többet lát. Ezért is szeretjük ezt a feladatot, mert a folyamatos megújulás és fejlődés lehetőségét hordozza magában. A külföldi turisták számára már egy angol nyelvű aloldalt is létrehoztunk a Pincejárat hivatalos oldalán, ezzel is segítve az Európában egyedülálló budafoki föld alatti pincevilág megismertetését. Idén nagy örömünkre sokkal többen vették igénybe a többnyelvű pincesétákat is.

 

D. A.: – A borászok minden évben a legjobb boraikat, pezsgőjüket kínálják a pincészetekben. A külső megjelenés legalább annyira fontos, mint a belbecs. Szeretnénk, ha a budafoki pezsgő és bor hívószóvá válna, ezért terveztük meg a „Budafokon palackozott” címkét is, amely a kerületben palackozott termékek védjegyévé nőné ki magát. A helyi borászok részéről jelentkezett az igény, hogy helyben palackozott borokból és pezsgőkből egy borlapot állítsunk össze, amit Bitai Gergely sommelier közreműködésével valósítottunk meg. Így a legtöbb helyi étterembe betérő vendég már az egységes grafikai megjelenésű Budafoki Borlapon szereplő tételekből is válogathat.

 

– A minőségi borok kóstolása mellett színvonalas programokat szerveztek a látogatóknak. Melyek voltak ezek idén?

 

D. A.: – Kifejezetten népszerűek voltak a rendszeresen jelentkező, kóstolókkal egybekötött szórakoztató, kulturális és ismeretterjesztő programjaink, úgymint a pincekvíz, a helytörténeti séták vagy a gasztroshow. A zenei tematika alapvetően a kerületben élő sváb, görög, bolgár és roma
kisebbségekre épült, de idén is megrendeztük a lassan hagyománnyá váló zenei tehetségkutató versenyünket, amelynek nyerteseivel a szeptemberi borfesztiválon, illetve az adventi Pincejáraton is találkozhatunk. A kulturális programokba elsősorban kerületi művészeket, zenekarokat próbáltunk bevonni, nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az idén 25 éves Budafoki Dohnányi Zenekar is elfogadta meghívásunkat.

 

– A 2019-es első Budafoki Pincejárat programja márciusban lesz. Mik a tervek a jövő évre?

 

S. J.: – Nagy munka vár ránk az év elején, hogy a következő „évadba” egy egységes, új Bornegyed arculattal vághassunk bele, amely magában foglalná Budafok-Tétény teljes kulturális és turisztikai kínálatát. Már az év elején megjelenünk több boros rendezvényen, hogy minél szélesebb körben megismertessük a Budapest Bornegyede koncepciót a nagyközönséggel. Bár a Pincejárat-buszok csak márciusban indulnak el, de reményeink szerint néhány pince már február első szombatján is megnyitja a kapuit. Több intézménnyel kívánunk együttműködési megállapodásokat kötni, többek között a Mezőgazdasági Múzeummal, határon túli borászokkal, szakmai szervezetekkel, neves borszakértőkkel.

 

D. A.: – A szokásos havi Pincejáratok mellett – továbbra is minden hónap első szombatján – jövőre pluszalkalmakkal, koncertekkel próbáljuk bővíteni kínálatunkat, de ennek részletei egyelőre maradjanak titokban. A Budafoki Borlap boraira építve rendszeres borvacsorákat szeretnénk szervezni a kiemelt vendéglátóhelyeken, amivel nemcsak a hazai, hanem a külföldi ínyenceket is meg kívánjuk szólítani. Az újdonságok mellett viszont hagyományos programjainkat is folytatni akarjuk: jövőre is lesz tehetségkutató verseny, pincekvíz, szervezünk helytörténeti sétákat és színházi előadásokat.

Viszkocsil Dóra