A Várkert irodalmi rendezvénysorozat online programjai után júliusban végre közönség részvételével rendezték meg az Öntőház udvarán a franciás hangulatú estet, amelynek zenei programjáról a Voice&Guitar, azaz Micheller Myrtill és Pintér Tibor gondoskodott. A Budapest Jazz Clubban havi rendszerességgel fellépő ének-gitár duó a néhány hónapnyi bezártságot is aktívan töltötte: rajongóinak házi stúdiós felvételeket készített, és új lemezük utómunkáit is elvégezte.
A Chevaliers Törley Pezsgőrend lovaghölgye, Micheller Myrtill, aki sokszor és sokakkal koncertezett már a kerületben, így a Törley Pezsgőmanufaktúra átriumában is többször énekelt, az augusztusi Pincejáraton nagy sikerű, francia tematikájú műsort adott zenekarával, a Swinguistique-kel. A budafoki jazzénekesnővel a hetekben megjelenő albumról és a mostani időszak lehetőségeiről beszélgettünk.
– Milyen lemezre számíthatunk?
– A Myrtill és a Swinguistique nevű formáció többnyire francia gipsy swinges muzsikát játszik, ez a fő vonulatunk, de már magyar nyelvű lemezt is megjelentettünk swing zenei köntösben, és néhány angol nyelvű szám is szerepel a repertoárunkban. Év elején azonban egy jazzkvartett kíséretével és meglepetésvendégek közreműködésével a pályakezdő koromat idéző amerikai jazzsztenderdekből és örökzöldekből álló dalokat énekeltem a Müpában a The Great American Swingbook című koncerten. Ebből állítottunk össze egy lemezre való anyagot, amelyet a stúdióban felvettünk, és ennek utómunkáival foglalkoztunk a karantén ideje alatt.
– Ez a nyár nem kedvez az előadó-művészetnek. A két szabadtéri programon túl adódik más fellépési lehetőség?
– A klubjainkban – amint lehetett – elindult az élet. A Voice&Guitar duó felállás havi rendszerességgel változatlanul fellép a Budapest Jazz Clubban, a Myrtill és a Swinguistique formációnak pedig havonta egyszer a Premier Kultcafé nyújt otthont. Mindkét helyszín alkalmas a családias, bensőséges muzsikálásra, persze más élményt nyújt, mint a nagy létszámú közönséget vonzó fesztiválok, amelyeket most még nélkülöznünk kell.
(Tamás Angéla)