Az Agrármarketing Centrum 2022. március 22. és 24. között első alkalommal rendezte meg hagyományteremtő céllal nagyszabású, nemzetközi szakmai közönséget vonzó rendezvényét, a Hungarian Wine Summitot a SIRHA kiállításhoz kapcsolódva. Mintegy 800 négyzetméteren borászati kiállítóteret alakítottak ki, reprezentálva hazánk hat borrégióját.
A látogatóknak lehetősége nyílt betekinteni a magyar pezsgők és a tokaji borok változatos világába. Az érdeklődőket Szentkirályi Orsi és Tüű Péter bor- és pezsgőszakértők várták, hogy segítségükkel a látogatók megismerkedhessenek az izgalmas borstílusokkal. Az egész napos kóstoltatás mellett kurzusok is várták az érdeklődőket.
A szakkiállításon közel 150 külföldi szakember – az Egyesült Királyságból, a V4-országokból, Németországból, a skandináv országokból, a Benelux államokból és a Baltikumból – kóstolta a kiállított borokat – ilyen nagyszámú nemzetközi szakértőt még egyetlen hazai rendezvény sem látott vendégül. A külföldi szakmai vendégeken kívül természetesen a hazai borszakma fontos képviselői is jelen voltak.
A Hungarian Wine Summit célja, hogy reprezentatív képet nyújtson Magyarország változatos borkínálatáról, és Magyarország pozícióját emelje a világ bortérképén.
A rendezvényre a nemzetközi borszakma képviselői is megjelentek: borszakírók, borkereskedők, borbeszerzők, importőrök, disztribútorok, sommelier-k (köztük Master Sommelier-k), illetve véleményformáló Master of Wine szakértők.
A rendezvényről természetesen nem hiányozhatott a Budafoki Pincejárat sem, így a borok és boros programok iránt érdeklődők tájékozódhattak a Bornegyed aktualitásairól is.
(VH)